Statusoppdatering av nytt forvaltningssystem
Nå er det 1 uke siden BORI gikk over til nytt forvaltningssystem. Alle ansatte i BORI jobber godt for å sette seg inn i et nytt system, og vi bestreber å svare ut henvendelser fra styrene og beboere så raskt som mulig.
I uken som har gått har det har vært avholdt to fysiske kurs, ett i Lillestrøm og ett på Mysen, der opplæring og innsikt i kommende funksjoner i Styreportalen stod på agendaen. Vi takker deltagerne for gode innspill og betraktninger!
I tillegg til fysiske kurs har vi hatt ett digitalt kurs. Det vil bli holdt ytterligere 3 digitale kurs i uke 50. Ta kontakt med din forvalter om du ønsker å være med på ett av disse.
Alle styrer skal ha fått brukernavn og passord. De fleste av kundene våre har logget seg inn i den nye styreportalen og tatt denne i bruk med fakturabehandling. Mange har også benyttet seg av styremøtefunksjonaliteten. I snitt er 250 styrer innom styreportalen daglig, og som tidligere orientert så vil vi tilby ytterligere funksjonalitet i tur og orden.
Vi har gjort oss noen erfaringer i forhold til informasjon som ofte er etterspurt av dere som styremedlemmer. Vi har derfor samlet en Q&A nedenfor:
-
Jeg har fått feil passord. Hva gjør jeg?
Ta kontakt med support@styret.com for bistand.
-
Når kommer dokumentene fra den gamle portalen over i ny portal?
Dokumenter vil bli gjort tilgjengelig fortløpende, dette er dessverre en svært arbeidskrevende prosess som vil ta noe tid. Vi vil starte med å publisere vedtekter og eventuelle husordensregler, og fylle på med øvrige dokumenter i tur og orden. Ved prekære situasjoner, ta kontakt med forvalter, så skal vi se om vi klarer å finne en løsning.
-
Kan jeg legge inn utlegg via den nye styreportalen?
Snart! Utleggsmodulen er under testing og vil forhåpentlig lanseres ila. uke 50.
-
Vi har ikke lenger tilgang til e-posten vår da denne lå i den gamle portalen. Hva gjør vi?
Hvis styret har en gmail-konto eller exchange365, så skal dere kunne logge dere inn i disse uavhengig av styreportalen. Vi jobber fortsatt med å få på plass kommunikasjonsfunksjonen i den nye styreportalen og håper å få den på plass så raskt som mulig. Ved prekære situasjoner, ta kontakt med forvalter, så skal vi se om vi klarer å finne en løsning.
-
Faktura er sendt til godkjenning med feil navn
Vi er klar over problemet. Det skal være i orden nå.
-
Det er feil godkjenner i fakturamodulen. Hva gjør vi?
Ta kontakt med deres forvalter. Hen vil rette opp dette slik at dere får godkjent aktuelle fakturaer.
-
Kan vi laste opp vedlegg i styremøtemodulen?
Ikke p.t. Vi jobber for at dette skal bli en mulighet, men kan ikke komme med tidspunkt for når funksjonen er på plass.
-
Hvis jeg ikke har tid til å være med på kurs før jul, hva gjør jeg?
Fortvil ikke! Vi vil holde digitale kurs også i januar. Tidspunktet for kursene vil vi gi informasjon om senere.
-
Faktura er sendt til medeier i stedet for hovedeier
Gi beskjed til forvalter, så vil dette bli byttet.
-
Når starter arbeidet med tilrettelegging av generalforsamlinger/årsmøter?
Dokumentmaler vil bli oversendt fra forvalter i løpet av desember.
-
Finnes funksjonalitet for generalforsamlinger/årsmøter i portalen?
Styret.com har møtefunksjonalitet som vil bli presenter på nyåret gjennom et digitalt kurs/webinar, eller av forvalter.
-
Hvor finner jeg påloggingen til HMS og vedlikeholdsplanene?
Inntil innlogging til disse er på plass i det nye it- systemet kan du logge deg på via vår nettside – klikk her
-
Avtalegiro på papir?
Noen beboere har fått et varsel per post om at avtalegiroen vil bli trukket fra konto. Varselet kan enkelt kjennes igjen ved rød skrift midt på arket. Denne skal ikke betales. Du vil bli trukket som normalt.