Statusoppdatering av nytt forvaltningssystem – uke 51
Julen står for døren og vi regner med at mange styremedlemmer har tatt seg juleferie. Vi fortsetter å jobbe gjennom julen for å få det nye forvaltningssystemet mer optimalt.
Dokumenter i Styreportalen
Det er mange som spør om dokumenter i portalen. Dette har dessverre vist seg å være en mer arbeidskrevende prosess enn forespeilet. Vi vil starte med å publisere vedtekter og eventuelle husordensregler, og fylle på med øvrige dokumenter i tur og orden, men det kan ikke forventes at disse er på plass før ut i januar. Ved prekære situasjoner, ta kontakt med forvalter, så skal vi se om vi klarer å finne en midlertidig løsning.
Innlogging for beboere
Det er ikke mulighet for beboere å logge seg på Min side. Når Min side er oppe og går igjen for beboere, vil det være via en ny Min side som heter Nabonett. Vi vil orientere styrene når Nabonett lanseres.
Utleggsrefusjon
Funksjonalitet for refusjon av utlegg står nå for tur for lansering i styreportalen.
Ved bruk av utleggsfunksjonaliteten minner vi om at: Betalingsmottaker må attestere kvitteringene og bekrefte kontonummer. Kvitteringene skannes eller tas bilde av, og lastes opp i portalen. Skanningen må være av god kvalitet, slik at hele kvitteringen er synlig og fullt ut lesbare, og kvitteringene må oppbevares til betaling er mottatt.
Utlegg attesteres av styreleder og ett styremedlem. Betalingsmottaker (styremedlem) kan ikke attestere utbetalinger til seg selv.
Spørsmål og svar
BORI samler opp ofte stilte spørsmål i forbindelse med konverteringen og den nye styreportalen. Disse har vi samlet HER. Denne linken finner du også igjen inne i styreportalen i velkomstfeltet. Q&A ble sist oppdatert 16. desember.
Som tidligere kommunisert, så forventer vi å oppleve større eller mindre «barnesykdommer» i forbindelse med konverteringen. Det har vi også gjort, og det meste lar seg rette relativt raskt. Vi håper på forståelse fra våre kunder og beboere om vi bruker noe lenger tid på enkelte leveranser i overgangsperioden.
Flere artikler
Ukens oppdatering av nytt forvaltningssystem
BORI fortsetter den ukentlige oppdateringen vedrørende status ved konvertering til nytt forvaltningssystem.
Statusoppdatering av nytt forvaltningssystem
1. desember gikk BORI over til nytt forvaltningssystem. Alle ansatte i BORI jobber godt for å sette seg inn i et nytt system, og vi bestreber å svare ut henvendelser fra styrene og beboere så raskt som mulig.
Forsikring for boligselskap med forretningsføreravtale i BORI
BORI har gjort det enkelt for deg som sitter i styret. Med bistand fra forsikringsmegler i Söderberg & Partners, kan styret være trygg på at boligselskapet har riktig forsikring til riktig pris. Forsikringsmegler er en objektiv rådgiver med kunnskap om alle forsikringsselskap og vilkår i markedet til enhver tid. Söderberg & Partners hjelper styret med forsikringsrelaterte spørsmål dersom du er med i ordningen.
Migrering til Styret.com
Nå endrer BORI datasystem fra Hårfagre til Styret.com. Som tidligere kommunisert skifter BORI datasystem/forvaltningssystem. Det innebærer en ny styreportal for dere som er styremedlemmer.